Kredyt dla nowych firm – Czy zdolność kredytowa ma znaczenie?

Zakładając firmę w zależności od branży, trzeba ponieść różnego rodzaju wydatki m.in. zakup wyposażenia, towaru, surowców, maszyn, a także wydać pieniądze na cele marketingowe, stronę www, wynajem czy remont lokalu. Wszystkie te potrzeby można sfinansować za pomocą kredytu dla nowych firm. W poniższym artykule dowiesz się na co zwrócić uwagę decydując się na kredyt oraz jakie znaczenie ma zdolność kredytowa.

Założenie i rozkręcenie własnej działalności to marzenie wielu osób. Większość osób chciałaby pracować na własnych zasadach i robić to, co daje satysfakcję. Tym, co blokuje, jest często brak środków na rozpoczęcie działalności. Pomocny może okazać się kredyt dla nowych firm. Oto co potrzebujesz o nim wiedzieć.

Co trzeba wiedzieć decydując się na kredyt gotówkowy?

Decydując się na kredyt dla młodych firm, jest do wyboru wiele ofert. Zwykle przyznawane są one działalnościom istniejącym na rynku ponad rok (są również oferty dla firm z krótszym stażem, jak i kredyty na start). Wybierając ofertę, dobrze jest patrzeć nie tylko na kwotę kredytu, jaki można uzyskać, ale także na warunki jego przyznawania i całkowity koszt. Przed podpisaniem umowy ważne jest dokładne jej przeczytanie i sprawdzenie.

Pożyczka dla nowych firm – Sprawdź zanim skorzystasz z oferty

Zanim zdecydujesz się na finansowanie z banku, dobrze jest sprawdzić zdolność kredytową. Jak jest wyliczana zdolność kredytowa? – Przeczytaj koniecznie: Czym jest zdolność kredytowa i jak ją sprawdzić

Znając swoją zdolność  wiesz, na jaką kwotę możesz liczyć. To pozwala łatwiej zaplanować wydatki. Im lepsza zdolność, tym większe szanse na pozytywną decyzję i otrzymanie większej sumy pieniędzy. W zależności od tego, czy kredyt brany jest przez osobę fizyczną na start działalności czy na istniejącą już firmę, pod uwagę brane są inne czynniki.

Zdolność kredytową można sprawdzić m.in. u doradcy kredytowego. Przeczytaj również – Zwiększ szansę na uzyskanie kredytu

Sprawdź, zanim weźmiesz kredyt dla nowych firm

Zanim zdecydujesz się na finansowanie z banku, dobrze jest sprawdzić zdolność kredytową. Znając ją, wiesz, na jaką kwotę możesz liczyć. To pozwala łatwiej zaplanować wydatki. Im lepsza zdolność, tym większe szanse na pozytywną decyzję i otrzymanie większej sumy pieniędzy. W zależności od tego, czy kredyt brany jest przez osobę fizyczną na start działalności czy na istniejącą już firmę, pod uwagę brane są inne czynniki.

Zdolność kredytową można sprawdzić m.in. u doradcy kredytowego. Przeczytaj również – Jak budować dobrą historię kredytową – 7 sposobów.

Niezbędne dokumenty

Banki, udzielając kredytu dla nowych firm, zwykle wymagają dokumentów takich jak:

  • zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami w ZUS i US,
  • biznesplan, aby móc ocenić ryzyko związane z udzieleniem kredytu,
  • wpis do rejestru działalności gospodarczej CEIDG,
  • zaświadczenie dotyczące opcji zabezpieczenia kredytu, mogą nim być m.in. weksel in blanco, hipoteka na nieruchomości, poręczenie osoby trzeciej, zastaw na majątku trwałym firmy.

Kredyt dla nowej firmy – obniż jego koszt!

Decydując się na kredyt na otwarcie firmy, w koszty prowadzenia działalności można wrzucić:

  • odsetki,
  • opłaty bankowe,
  • prowizję,
  • opłaty z tytułu ubezpieczenia kredytu.

Co zamiast kredytu?

Planując założenie firmy, można starać się również o tzw. dofinansowanie rozpoczęcia działalności gospodarczej z urzędu pracy w swoim miejscu zamieszkania. Przysługuje ono:

  • osobom bezrobotnym,
  • absolwentom Centrum Integracji Społecznej,
  • absolwentom Klubu Integracji Społecznej,
  • niepracującym opiekunom osób niepełnosprawnych (jeśli nie pobierają świadczeń i zasiłków).

Więcej na temat wysokości dofinansowania, warunków, jakie trzeba spełnić, piszemy w artykule Podpowiadamy jak uzyskać bezzwrotną pomoc finansową.

Oceń nas

Podobne wpisy

Dodaj komentarz