- 30 maja 2020
- Seria rozwój firmy
- Komentarze : 0
Pomysł na rozwój firmy – rehabilitant
Rehabilitacja jest jedną z branż, na której usługi zapotrzebowanie nieustannie rośnie. Zawód rehabilitanta daje zatem duże możliwości i perspektywy rozwoju. Aby jednak tak się stało, trzeba wykonać kilka ważnych kroków. Jakich? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.
Doświadczeni rehabilitanci i właściciele centrów rehabilitacyjnych nie narzekają na brak klientów. Pacjenci chorują i będą chorować. Na to nie mamy wpływu. Dlatego otwarcie własnego gabinetu w tej branży z pewnością jest dobrym rozwiązaniem. Kolejny krok to jego odpowiedni rozwój.

Własny gabinet rehabilitacyjny – pierwsze kroki
Aby otworzyć lub rozkręcić własny gabinet rehabilitacyjny nie wystarczy wiedza, ukończone kursy i zdobyte doświadczenie. Potrzebujemy również zadbać o kilka innych kwestii:
- zbadać rynek i sprawdzić zapotrzebowanie na usługi w naszej okolicy,
- określić grupę docelową,
- stworzyć biznesplan i strategię rozwoju gabinetu na najbliższe lata,
- zdobyć wiedzę w obszarze marketingu gabinetu, który polega głównie na informowaniu o usługach (reklama jest prawnie zabroniona) i budowaniu wizerunku eksperta,
- znaleźć swój wyróżnik (coś, co odróżni nas od konkurencji),
- stworzyć stronę www gabinetu.

Lokalizacja i wyposażenie gabinetu
Kolejne ważne kwestie, na które potrzebujemy zwrócić uwagę planując otwarcie gabinetu rehabilitacji to jego odpowiednia lokalizacja (z łatwym dojazdem, parkingiem, podjazdem dla niepełnosprawnych), wyposażenie i urządzenie.
Klienci oprócz wysokiej jakości usług oczekują również przyjaznego wnętrza o odpowiednim standardzie, miłej obsługi czy udogodnień w postaci kącika dla dzieci lub bufetu z kawą dla opiekunów. Te elementy pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji i tworzyć pozytywne doświadczenia związane z wizytą w gabinecie. Pamiętajmy, że zadowolony klient to chodząca reklama!
Wydatki przyjdzie nam ponieść m.in. na zakup:
- stołu rehabilitacyjnego
- sprzętu rehabilitacyjnego
- wyposażenia biurowego recepcji i gabinetu
- ewentualny remont i dostosowanie lokalu.

Daj się znaleźć!
Zgodnie z prawem rehabilitant nie może reklamować swoich usług. To, co może, to dać się znaleźć! Mając określoną grupę docelową, możemy odpowiedzieć sobie na kolejne pytanie – gdzie i w jakiej formie informować o świadczonych usługach. Można to robić między innymi poprzez:
- stronę www,
- bloga,
- kanał na YouTubie,
- podcast (audycje online),
- profil w social mediach – na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn (tutaj znajdziemy zarówno klientów, jak i osoby do współpracy),
- udział w konferencjach branżowych w charakterze eksperta,
- artykuły ekspercie do mediów lub na inne blogi.
Dzielenie się swoją wiedzą, doświadczeniem, dostarczanie potencjalnym klientom wartościowego contentu (treści pisanych, video, audio) to doskonały sposób na zbudowanie pozycji eksperta w swojej dziedzinie i zaistnienie w świadomości odbiorców.
Gabinet dobrze jest również dodać do Mapy Google (wówczas ułatwimy klientom z okolicy jego znalezienie) i serwisów z bazami lekarzy, np. znanylekarz.pl.
Preferencyjne warunki kredytów dla rehabilitanta
Otwarcie i rozwój gabinetu wymagają sporych nakładów finansowych. Nawet jeśli gabinet jest już urządzony, dobrze jest inwestować, np. w samorozwój (kursy, szkolenia). Jeśli nie posiadamy wystarczających środków, by otworzyć lub rozwinąć własną praktykę, rozwiązaniem mogą okazać się środki unijne lub finansowanie z zewnątrz.
Rehabilitant jako przedstawiciel tzw. wolnego zawodu może liczyć na preferencyjne warunki kredytowania:
- niższą marżę,
- niższe oprocentowanie,
- wyższą kwotę kredytu,
- brak prowizji,
- preferencyjne warunki spłaty,
- uproszczone procedury udzielania kredytu,
- wydłużony okres kredytowania.
Przeczytaj również: Jak mając wolny zawód szybko rozwinąć firmę.
Kontaktując się z naszym ekspertem, poznasz realne koszty kredytu gotówkowego. Porównamy dla Ciebie oferty 20 banków, byś mógł wybrać najkorzystniejszą. Pomagamy również w dopełnieniu formalności związanych z kredytem. Zapraszamy do kontaktu z naszym doradcą tutaj.